Aquesta proposta té com a principal objectiu
experimentar altres maneres d’ensenyar i aprendre. Hem creat diferents ambients
d’aprenentatge on el contingut de cadascun d’ells està en relació a cercar la
motivació i l’experimentació dels nostres infants. Els grups de treball són heterogenis, ja que es barregen els nins i nines de 3, 4 i 5 anys per lletra de grup. (3 anys A amb 4 anys A i 5 anys A / 3 anys B amb 4 anys B i 5 anys B / 3 anys C amb 4 anys C i 5 anys C).
Amb aquesta nova
manera de fer feina, volem aconseguir els següents objectius:
•
Avançar en l’educació integral: potenciar el desenvolupament dels nins
i nines fent atenció als aspectes emocionals, motrius, cognitius, socials,
comunicatius,…
•
Contemplar la significativitat dels aprenentatges: els nins aprenen i
integren activament la informació quan experimenten, fan, escolten, pensen o
expliquen.
•
Fomentar la curiositat i l’interès: aprenentatge actiu i significatiu
a partir de la motivació, l’interès i la curiositat de l’infant.
•
Facilitar l’experimentació.
•
Afavorir aprendre a partir de la interacció.
•
Fomentar l’autonomia.
•
Promoure el joc. A través del joc els nins adquireixen habilitats
motores, cognitives, socials i comunicatives.
•
Fomentar l’ensenyança individualitzada i personalitzada.
Es
realitzaran, en principi, 5 ambients als diferents espais de l’escola, no a les aules. Cada
espai tendrà un mestre responsable que serà l’encarregat de l’ambient. Es faran
dos dies per setmana.
Els ambients seran:
•
Joc simbòlic. (Ambient de "Ca Nostra")
•
Art. (Ambient de Miró)
•
Experimentació. (Ambient de Da Vinci)
•
Construccions. (Ambient de "Construim")
•
Llenguatge. (Ambient de Món de Paraules)
En els criteris d’avaluació posarem èmfasi en les
actituds obertes a l’ambient que permeten deixar-se portar pels materials,
sensacions i motivacions. Valorarem si aquest projecte ajuda a la millora de
les competències bàsiques dels nostres alumnes tant pel que fa a les capacitats
comunicatives, artístiques, matemàtiques, tractament de la informació,
d’autonomia o iniciativa personal, coneixement i interacció amb el món físic,
en noves tecnologies.
Es
valorarà:
•
L’autonomia.
•
El reconeixement de les pròpies capacitats.
•
El gust d’experimentar i descobrir.
•
Submergir-se i connectar-se en
el món creat per l’ambient.
•
L’esperit crític a l’hora de valorar el treball propi i el dels
altres.
•
El saber treballar en grup amb un objectiu comú.
•
El respecte a la diversitat cultural.
L’avaluació será contínua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada