divendres, 10 de novembre del 2017

Bailando por miedo. PAUL KLEE.



Avui hem començat a treballar una de les obres del pintor PAUL KLEE.

L'obra en concret és aquesta:
Imagen relacionada

"Bailando por miedo"

Hem començat l'activitat sense més que mostrar-los una làmina amb aquesta obra. Sense dir de què era, ni de qui, ni el nom que tenia i els hi hem fet una pregunta:

QUÈ VEIS AQUÍ?
Hugo P: 1 triángulo.
Lluís: 1 quadrat.
Hugo S: Quadrats.
Xavier: Cabezas.
Aina: Triángulos.
Eric: Cilindros.
Niko: Rectángulos.
Clara: Personas.
Sofía: Círculos.
Carlos: Personas.
Aurea: "Pipitas" (Pepitas).
Egor: 1 quadrat.
Lluís; Un banc.
Iago: Un pan.
Hugo P: 1 círculo.
Lara: Peus.
Xavier: Y manos.
Niko: Y cabezas.
Lara: Camisetes.
Nuria: Cabezas.
Daniela: Dedos.
Lluís: Un triangle que té cames.
Niko: Uno parece una "i" que está muerto.


I hem seguit amb les preguntes sense donar més informació.

QUÈ CREIS QUE ESTAN FENT?
Aurea: "Trabajand"
Egor: Están durmiendo.
Sofía: Están bailando.
Daniela: Están haciendo números.
Clara: Están saltando en una cama elástica.
Lara: Están haciendo "muntanyes".
Lluís: Estan fent palos.
Hugo P: Están excavando.
Xavier: Están haciendo un coche gigante.
Lara: Estan cercant lletres.
Niko: Hay un cuadrado que va a llamar a su papá.
MJ: I com ho saps.
Niko: Porque yo lo sé todo (ho diuen rient)
Eric i Hugo P: Todo, todo no...
Sofía: Parece que están pintando.
Hugo P: Noooooo... Los arqueólogos no pintan.
Marc: S'estan tirant per una "barandilla".
Xavier: Están haciendo un robot.
Lluís: Estan cercant "semillitas".
Clara: Están sembrando plantas.

AMB EL QUE VEIS SI LI HAGUESSIU DE POSAR UN NOM, QUIN NOM LI POSARIEU?
 (UN TÍTOL)
Aurea: "Pipitas".
Hugo P: "Arqueólogos".
Xavier: "Manos".
Sofía: "Alba".
Daniela: "Formas".
Aina: "Cuadrados".
Eric: "Egipto".
Clara: "Personas".
Pau: "Cabezas".
Egor: "Triangles".
Marc: "Quadrats".
Lara: "Papallones".
Niko: "Rectángulos".
Hugo S: "Formigues".

I COM CREIS QUE ES SENTEN ELS QUE SURTEN EN AQUEST DIBUIX? (EX: CONTENTS, ENFADATS, CANSATS, AVORRITS, MALALTS, FELIÇOS, TRISTOS...)

Clara: Bé.

Niko: Estan enfadats.  MJ: Per què?   Niko: Porque hay uno que le va a dar una patada.

Xavier: Estan un poquet malalts al peu    MJ: I això?   Xavier: Perquè s'han xocat amb una cadira perquè corrien.

Eric: Cansados.    MJ: I per què creus que estan cansats?   Eric: Porque han hecho una carrera.

Lara: Contents.    MJ: I per què?     Lara: Porque les han contado un cuento de risa.

Hugo P: Están enfadados.    MJ: Per?     Hugo P: Porque uno está tumbado y un niño le está dando una patada para que se levante para trabajar.

Hugo S: Estan malalts, porque han corrido mucho.

Sofía: Contentos.     MJ: I per què?    Sofía: porque están jugando.

Aurea: Estan malalts   MJ: I això?   Aurea: Per què un conillet le ha dado una patada.

Carlos: Estan contentos   MJ: I per què?   Carlos: Porque están jugando.

Marc: Feliços    MJ: I per què estan feliços?   Marc: Per què estan jugant.

Seguidament ja els hi hem contat que és un quadre, que és de l'artista PAUL KLEE i els hem mostrat una foto.
Després els hi hem dit que l'obra es deia "Ballant amb por/Bailando por miedo", i han quedat bastant estranyats ja que d'entrada són dos conceptes que semblen oposats, qui balla quan té por???
Alguns contaven que si tenien por s'amagaven davall el llençol del llit, altres que tancaven els ulls, altres que "daban puñetazos"... però cap d'ells/es havia ballat quan tenia por.

Els hem proposat si algú volia sortit a imitar algun dels moviments/postures de les que veiem al quadre. I han sortit coses molt xules i no sempre senzilles.






















La següent proposta ha estat que posaríem una música una mica de "suspense-misteri" per ballar per la classe qui volgués a mem com ens trobàvem.
Hem posat un trosset d'aquesta instrumental: (però sense imatge, només escoltant-la)




I aquest ha estat el resultat... (Bastant divertit!!)






I com a cloenda per avui d'aquesta obra, hem dit que la pintariem, però avui començaríem pel fons.
De quin color és? Marró!!! I hem usat una beguda que només poden prendre els grans (els nins noooo)































Continuarà....

5 comentaris:

  1. Como nos hemos reido viendo las fotos y leyendo los comentarios!!!una actividad muy chula! Gracias por dejarnos ser partícipes aunque sea en la distancia!

    ResponElimina
  2. Me ha encantado leer sus conversaciones y ver cómo piensan, imaginan e interpretan cada uno a su manera. Es genial!!!

    ResponElimina
  3. Actividad espectacular !
    Súper graciosos y qué interpretación 👏🏻

    ResponElimina
  4. Es que las conversaciones son de "libro"!!!😛😛😛
    Y usan una "lógica aplastante"... a ver quién les discute nada😅😅😅😅😅

    ResponElimina