Ho hem organitzat fent parelles, en alguns casos qualque grup de tres si el número d'infants no ens quadrava, i els hi hem assignat una tasca.
Cada vegada que feim una feina "per equips" (així les anomenam per a què tots ens entenguem i crear aquest sentiment de "EQUIP"), intentam transmetre la importància que tenen cada un dels membres i que és imprescindible que treballin els dos, no només un, i que el que volem aconseguir és un objectiu comú que necessita dels dos (començàrem establint uns torns de execució de feina i ara, a poc a poc, els anam deixant a ells tots sols que es posin d'acord en qui comença la feina).
A més, mentre dura la tasca, sempre han d'anar amb la seva parella, si volen mostrar-nos alguna cosa, han de venir els dos (o tres) junts i estar els dos atents a les orientacions que se'ls hi donen.
És una forma de treballar valorant la figura de cada un dels integrants, fomentant la solidaritat, aprendre a respectar les diferents perspectives i opinions, i suposa un ensinistrament en habilitats socials. Aprenen junts i construeixen el coneixement plegats.
Encara estam a una fase inicial, estam aprenent tots, ells i jo, i serà una manera de fer feina que s'anirà consolidant amb els anys, però de la que ja és important anar establint unes bones bases.
I ho anirem fent a poc a poquet i amb molta il·lusió!!!
Aquestes són alguns moments de les sessions que duim fetes pel moment:
- Sessió 1. El gomet enmig.
Cada un tenia uns gomets d'un color i havien de fer una seriació respectant l'ordre, per tant, si un no posava el seu gomet l'altre no podia col·locar el seu. Així que havien d'estar atents, avisant-se si es despistava aquell a qui li tocava i sobretot comunicar-se.
Va anar molt bé i sobretot tenint en compte que era la primera vegada que feiem una tasca d'aquest tipus.
- Sessió 2.
Treballam el centre d'interès del "Què sabem dels Crancs?"
- Sessió 3.
Les parelles o grups de tres es tornen a distribuir per la classe i segueixen fent feina sobre els CRANCS.
- Sessió 4.
- Sessió 5.
Les parelles cada vegada és van consolidant més en la feina.
Es coneixen millor, ja comencen a saber com han d'actuar a l'hora de fer aquest tipus de feina... i a la vegada, feim una valoració sobre si les parelles creades s'aporten un a l'altre o serà necessari fer qualque canvi per acabar d'aconseguir les millors combiancions.
Aprofitam l'activitat del Circuit de Bicis per fer una nova activitat de Treball Cooperatiu.
- Sessió 6.
- Sessió 7.
És un tipus de feina que no només es limita a les tasques de taula, sino que es pot extrapolar a qualsevol moment de la vida quotidiana, ajudar-se a posar-se i embotonar-se la bata o l'abric, a guardar els calcetins de psico, a penjar-se la motxilla...
I seguirem treballant d'aquesta forma, ja no només el que queda de curs, sino també en anys venidors.
Estoy convencida de que aprenden de la mejor forma, de una manera divertida y libre, dejandolos ser ellos mismos. Alucinada estuve viendo lo rápido que aprendió a conocer el abecedario y a escribirlo! Y así con todas las cosas aprendidas en el cole, como canciones, que menudo repertorio 😂.
ResponEliminaGracias por todo el esfuerzo María José!
Felices vacaciones y a por la recta final! 😘
Una manera de aprendizaje muy enriquecedora. Es una pasada ver todo lo que aprenden y lo rápido que lo hacen.
ResponElimina