dijous, 13 d’abril del 2017

Treball Cooperatiu

Fa uns mesos que ens vàrem iniciar en una nova manera de fer feina, es tracta del Treball Cooperatiu.

Ho hem organitzat fent parelles, en alguns casos qualque grup de tres si el número d'infants no ens quadrava, i els hi hem assignat una tasca.

Cada vegada que feim una feina "per equips" (així les anomenam per a què tots ens entenguem i crear aquest sentiment de "EQUIP"), intentam transmetre la importància que tenen cada un dels membres i que és imprescindible que treballin els dos, no només un, i que el que volem aconseguir és un objectiu comú que necessita dels dos (començàrem establint uns torns de execució de feina i ara, a poc a poc, els anam deixant a ells tots sols que es posin d'acord en qui comença la feina).
A més, mentre dura la tasca, sempre han d'anar amb la seva parella, si volen mostrar-nos alguna cosa, han de venir els dos (o tres) junts i estar els dos atents a les orientacions que se'ls hi donen.

És una forma de treballar valorant la figura de cada un dels integrants, fomentant la solidaritat, aprendre a respectar les diferents perspectives i opinions, i suposa un ensinistrament en habilitats socials. Aprenen junts i construeixen el coneixement plegats.

Encara estam a una fase inicial, estam aprenent tots, ells i jo, i serà una manera de fer feina que s'anirà consolidant amb els anys, però de la que ja és important anar establint unes bones bases.
I ho anirem fent a poc a poquet i amb molta il·lusió!!!

Aquestes són alguns moments de les sessions que duim fetes pel moment:

- Sessió 1. El gomet enmig.

Cada un tenia uns gomets d'un color i havien de fer una seriació respectant l'ordre, per tant, si un no posava el seu gomet l'altre no podia col·locar el seu. Així que havien d'estar atents, avisant-se si es despistava aquell a qui li tocava i sobretot comunicar-se.
Va anar molt bé i sobretot tenint en compte que era la primera vegada que feiem una tasca d'aquest tipus.

























- Sessió 2.
Treballam el centre d'interès del "Què sabem dels Crancs?"































- Sessió 3.
Les parelles o grups de tres es tornen a distribuir per la classe i segueixen fent feina sobre els CRANCS.
















- Sessió 4.












- Sessió 5.
Les parelles cada vegada és van consolidant més en la feina.
Es coneixen millor, ja comencen a saber com han d'actuar a l'hora de fer aquest tipus de feina... i a la vegada, feim una valoració sobre si les parelles creades s'aporten un a l'altre o serà necessari fer qualque canvi per acabar d'aconseguir les millors combiancions.
Aprofitam l'activitat del Circuit de Bicis per fer una nova activitat de Treball Cooperatiu.


























- Sessió 6.












- Sessió 7.
















És un tipus de feina que no només es limita a les tasques de taula, sino que es pot extrapolar a qualsevol moment de la vida quotidiana, ajudar-se a posar-se i embotonar-se la bata o l'abric, a guardar els calcetins de psico, a penjar-se la motxilla...
I seguirem treballant d'aquesta forma, ja no només el que queda de curs, sino també en anys venidors.

2 comentaris:

  1. Estoy convencida de que aprenden de la mejor forma, de una manera divertida y libre, dejandolos ser ellos mismos. Alucinada estuve viendo lo rápido que aprendió a conocer el abecedario y a escribirlo! Y así con todas las cosas aprendidas en el cole, como canciones, que menudo repertorio 😂.
    Gracias por todo el esfuerzo María José!
    Felices vacaciones y a por la recta final! 😘

    ResponElimina
  2. Una manera de aprendizaje muy enriquecedora. Es una pasada ver todo lo que aprenden y lo rápido que lo hacen.

    ResponElimina